domingo, 27 de enero de 2013

13/01/13 10 KM CALAFELL


Després del tancament d’any amb una mica de mal regust de boca, no per temps sinó per sensacions a la cursa dels Nassos, tocava tornar a la lluita en la distancia curta.
Els entrenaments havien sigut bons i creia que seria capaç d’acostar-me als 33 minuts en deu mil, però com molts sabeu això de córrer no són matemàtiques, les curses s’han de córrer i no es pot especular.

Els Nassos havia estat l’escollida pel circuit atacar la meva millor marca personal, però un dia sense ritme, sense concentració, suposo que distret per la gran quantitat de gent que hi va prendre part i pendent massa del temps per quilòmetre em va portar a quedar-me lluny del meu objectiu amb 34:47. Molts dirant que no em puc queixar, però l’objectiu és l’objectiu i quan no s’assoleix i hi ha dues coses a fer, una donar-se per vençut i la segona entrenar més dur perquè a la propera surti millor.

Així ho vaig fer, després d’una setmana d’entrenament carregat amb series curtes em tornava a posar a la línia de sortida d’un 10 mil per a tornar a l’atac.
Calafell, circuit pla a costat de la platja on el desnivell es nul, cames preparades amb una bona velocitat punta. Com he dit abans, això no significa res si no es té amb compte altres factors totalment aliens a la teva preparació. 


" El meu company de club, Sant Pau"

Dia de la cursa, ventada monumental on teníem els dos primers quilometres a favor i tres de pujada amb el vent de cara. Circuit de dues voltes on hi prenien part uns cinc-cents corredors en total. Línia de sortida i com sempre a les curses Bikila, plana major representada per Jaimes, Querald, Mossen etc. Objectiu de la cursa, aferrar-me al màxim al Mossen per poder assolir l’objectiu.

Tret de sortida i els tres anteriorment nombrat imposen un ritme infernal, per sota de 3:20. Aquest no és el meu ritme, aquest cop si, concentrat i curiosament el Garmin en l'escalfament es queda sense pila.
No hi ha excusa que valgui, a fondo sense regulació fins a que em desfondi. Primera volta en solitari i quan es desvien els corredors del cinc mil cap a la meta em quedo en cinquena posició.

El pas per meta de la primera volta ja veig que serà molt complicat acostar-me als 34 minuts ja que el fort vent ens ha castigat molt i et cauen els segons amb molta facilitat.
Segona volta amb molta força encara i despenjat per lluitar per alguna plaça de podi.
Segueixo a la feina sense perdre les distàncies dels capdavanters i mantenint a ratlla als de darrera.

Mossen es despenja i veig que cada cop m’hi apropo més, fortíssim vent als últims tres quilometres però encara remo amb força per fer un bon crono. S’acosta el tram final i encara tinc força, estic content. Línia d’arribada i veig un 34 llarg, corria sense crono però sabia que anirien per allí els trets, llarg però amb molt bones sensacions, avui ha estat un dia d’aquells que veus que els entrenaments tenen resultats.

" Amb força fins al darrer metre"

" Xavi, aviat sub 40' "

 Encara que aquesta temporada no he estat capaç de veure un 33 al meu crono, estic satisfet, quatre vegades he corregut amb 34, velocitat que crec que em permetrà polir una mica mes el meu temps amb mitja. La resposta la tindrem d’aquí poques setmanes, mitja de Barcelona el 17 de Març i 10 Març mitja de Frankfurt posaran la nota final a la meva temporada.


Després de la cursa vaig anar a visitar al nostre company Joseba a Sitges, allí s’hi disputava el quart de mitja i la mitja. Em va entrar una mica de nostàlgia ja que aquesta va ser la primera mitja de la meva vida, li tinc un bon record, però encara recordo el caos de la darrera edició i on vaig prendre la determinació de no tornar-hi més. És una d’aquelles curses on l’estandart és el seu afany recaudatori i on a mi, no m’hi veuran pas.


" Li diuen Toquero, ariete del Athletic"

Per acabar us presento una de les peces claus del futur del Francolí, ja esbrinareu qui és…

By  Plastic



3 comentarios:

  1. Rema company, rema que a la mitja de Bcn, no fallaras, mi jugo un pesol.

    Joseba, vaya clavaito a Toquero, supongo que con un poco de más clase.

    Saludos. Marcel

    ResponderEliminar
  2. Bien crack, en esos 10000 y solo es jodido correr. Este año vamos a pillar un 10000 los dos y vamos a poner un 33, ya verás. Joseba, fijo que te sale de la Real!!!

    ResponderEliminar
  3. Y el Xavi ya nada va a romper el sub-40, si sigue entrenando bien, para Junio lo tiene hecho!!

    ResponderEliminar