domingo, 19 de junio de 2011

30ª PUJADA A MIRAMAR. 5/6/2011

Em desperto de bon matí i faig un esmorzar suau.  Tinc cursa en menys 1 ½ . 
A les 7 h. passades surto de casa en direcció a Renau, per buscar el company Adrià que fa un mes que s’hi ha instalat a viure. En el viatge cap a Renau em noto bones sensacions a les cames i mentals, estic positiu.  El passo a buscar i comentem la jornada de dissabte sobre la Pujada al Llorito.
Em diu que el Plàstic està molt fort i que va anar de menys a més; que ell es nota com tota la temporada, no molt còmode però els temps que li surten són bastant bons.
Ens centrem amb la pujada a Miramar, ell no sap on va, ha sentit comentaris de la seva duresa. 
Li explico una mica el recorregut: és molt senzill, fins al km 8-9 va pujant, del 9 a meta puja i molt, no hi ha cap zona de recuperació. Li recalco que intenti arribar el màxim fresc possible a l’inici de la pujada, perquè sinó haurà de caminar i llavors costa molt recuperar un bon ritme.
Arribem a Valls, bon ambient de cursa, anem trobant corredors, ara un, ara l’altre, i anem saludant.
El Willy, el meu cosí, també la farà i després de córrer la marató de Bcn, això es fácil. I també l’Alfons, un més del poble.   
Surten els caminantes ½ hora abans. S’ha d’anar per feina a recollir dorsals i a escalfar. Ens desitgem sort, com és tradició entre els Francolins. Coet amunt i peta!!!!! Comença la cursa. 


Jo intento sortir amb el grup de davant però avui no hi ha grup. Cinc corredors marxen en fila, intento seguir-los i em situo 6è a l’espera.
Al pas del primer Km. veig que hi ha un dels corredors que va davant que no és el seu lloc, i comença a perdre comba en aquell moment. El Sergi Cases realitza un canvi de ritme bastant consistent.
Cap dels que anem en fila fem la intenció de seguir-lo i marxa "tranquil·lament" cap a la Victòria.
Jo vaig aguantant el ritme del 3er i 4ª classificat fins al Km. 5, en que comencen petites pujadetes que van trencant el ritme ràpid que portàvem fins llavors. Tots els kms. surten per sota a 4’. 
Em van agafant metres però jo a lo meu, no em vull cremar tots els cartutxos per seguir un ritme que no em toca, que el final és molt dur; els tinc a vista tota l’estona, a uns 70m. aproximadament.
 
Arribem a Fontscaldes i hi ha dues pujades importants, on intento mantenir el ritme sense colapsar-me.
 El 3er i 4ª classificat se m’han escapat, ja sabia que ells pujaven més bé que jo i que no eren una bona companyia per a mi, m’haguessin ofegat!!. 
Al Km.9 gir a l’esquera i veig les primeres rampes; glop d’aigua i amunt. Vaig a bon ritme però es fa dur,  molt dur. Arribo a Miramar i em trobo a la família; crits i soroll però encara ens queda 1km i mig fins dalt.  Segueixo sense girar-me en cap moment però noto que vaig sol.
Intento augmentar el ritme una mica més, per primera vegada tinc la sensació d’aconseguir una bona marca; baixar de l’hora.
Últimes rampes i veig dalt de tot com entra el segon classificat; la meta no està lluny i accelero una mica. Grans vistes des de dalt! Finalment em confirmen cinquena posició, estic molt content. Agafo aigua i després de recuperar una mica d’aire aixeco el cap i veig com entra l’Adrià, bastant eufòric i molt suat després del esforç, el veig que amb aquesta carrera ha disfrutat.
Diu que al principi s’ho ha près amb calma i que no ha parat d’avançar corredors fins a Fontscaldes. La pujada se li ha fet dura ( a qui no?!!) però ha disfrutat com una bona cabra de muntanya i no ha parat de remar fins a dalt de tot.
Per esmorzar s’ha de baixar fins al poble i ens creuem molts corredors encara pujant. Anem repartint ànims a tort i a dret que també ho necessiten.
S’ha de remarcar l’esmorzar contundent amb un bon entrepà de diferents productes (fins i tot arengades amb olives), iogurt, café i copa, però en aquesta cursa una de les copes es per mi.

Marcel "Bou"- 5ª classificat.......58:27
Adri              - 10º classificat........1:01:07

Visca el Pa, visca el Vi i Visca el club Atlètic Francolí!
      
                                                                                                             By Bou

No hay comentarios:

Publicar un comentario